Projekts “ZukunftsEnergien” Vācijā

  • e5cd6e97-928a-4811-8fe0-4385d9c3257a
  • 5a25bf76-d2d7-49ef-9781-95f61722517d
  • 765c05f3-ddc8-41a0-91c2-4d7b7391f151
  • 1d71fcb0-2d72-43c3-9246-075b0e144e84
  • e698434c-0423-4546-82e8-03429505d2e7
  • 55c2d089-e1eb-4658-8405-8a8a7456e7ba
  • e7512dc1-0f53-44cd-a92e-73d2687f4f0b
  • 55938f11-d345-4887-a811-4417a0311bde
  • 5f1d2850-b6fa-4d02-b6ad-96e7fae857bc
  • 8ea807d3-ab15-4d13-af85-ae1da507b425
  • c59ab973-2f09-431b-8927-a590432a9f79
  • 94e8b26a-9cd9-4e43-8aed-8783e237292b
  • 03c14c35-78a4-406b-b5ac-07f633aac846
  • 3f2d7911-c36a-44f1-aee3-b69dfa5bcebb
  • 37e7fd24-605b-4ad4-98c3-39847572ee64
  • 92890cbf-b02d-445c-8f0b-117f8471a123
  • a382232b-ca62-494b-9a04-41d176b302bc
  • 8dc8bbe6-9fd2-4ee9-a82f-40ede2003ccf
  • b89cb367-45a0-4dee-8125-494670e2d7a1
  • 0ded00aa-08a0-4903-9dcb-824cf8e4b713
  • 27ec3b96-3d08-4242-b540-c337524ab49e
  • 1ba3e72d-cd1e-426c-8f16-9fb605245b71

No 2025. gada 9. līdz 14. novembrim pieci Rēzeknes Valsts poļu ģimnāzijas skolēni un divas skolotājas piedalījās starptautiskajā izglītības projektā “ZukunftsEnergien” (“Nākotnes enerģijas”) Šlēzvigas–Holšteinā, Vācijā. Projekta mērķis bija veicināt jauniešu izpratni par ilgtspējīgu attīstību, klimata aizsardzību un atjaunojamo energoresursu nozīmi, kā arī stiprināt sadarbību starp Latvijas un Vācijas skolām.

Vizītes laikā projekta dalībnieki apmeklēja Jürgen-Fuhlendorf skolu Bad Bramstedt pilsētā — Eiropas skolu, kuru vada direktors Dr. Holgers Oertels. Par projekta organizatorisko norisi rūpējās Martins Kastraneks (Team AW25) un JFS projektu koordinators Deivids Brandess. Mūsu skolēni dzīvoja vācu viesģimenēs, piedalījās mācību stundās un daudzveidīgās aktivitātēs, kas sniedza gan praktisku ieskatu vides un enerģētikas jautājumos, gan iespēju iepazīt Vācijas izglītības vidi un pilnveidot valodu prasmes.

Nedēļas laikā jaunieši piedalījās vairākās izzinošās ekskursijās. Brokdorfas reģionā pie Elbes viņi tikās ar pilsoņu iniciatīvām, kas aktīvi strādā pie drošas un ilgtspējīgas enerģētikas nākotnes veidošanas. Multimar Wattforum centrā Tēningā skolēni iepazinās ar Ziemeļjūras ekosistēmu un jūras bioloģisko daudzveidību, gūstot padziļinātu izpratni par cilvēka ietekmi uz vidi. Savukārt Kīlē delegācija apmeklēja Bēla fondu, piedalījās radošā darbnīcā par ilgtspēsas integrēšanu mācību procesā un viesojās UNESCO Baltijas jūras projekta konferencē, kas pulcēja jauniešus no vairākām Eiropas valstīm.

Projekta noslēgumā JFS skolā notika darbnīca “Nākotnes enerģijas”, kur dalībnieki apkopoja nedēļas laikā gūto pieredzi un izstrādāja idejas turpmākai sadarbībai starp Latvijas un Vācijas skolām. Rēzeknes skolēni atzina, ka projekts ļāvis padziļināti izprast vides un enerģētikas jautājumus, attīstīt komunikācijas un sociālās prasmes, kā arī iegūt jaunus draugus. Viena no skolotājām uzsvēra, ka projekta laikā īpaši spilgti atklājās, cik nozīmīgas ir mūsu ikdienas izvēles — gan enerģijas izmantošanā, gan attieksmē pret apkārtējo vidi.

Rēzeknes Valsts poļu ģimnāzija izsaka sirsnīgu pateicību Vācijas partneriem — Jürgen-Fuhlendorf skolas vadībai, skolotājiem un skolēniem, viesģimenēm, kā arī projektā iesaistītajiem organizatoriem Martinam Kastranekam, Deividam Brandesam, Gilbertam Sieckmann-Jouckenam un Melinai Wolterei — par viesmīlību, atbalstu un rūpīgi sagatavoto programmu. Pateicoties viņu atsaucībai un ieguldījumam, nedēļa Vācijā visiem projekta dalībniekiem kļuva par vērtīgu un iedvesmojošu pieredzi.

Dalība projektā “ZukunftsEnergien” apliecināja, ka jaunieši no dažādām Eiropas valstīm spēj kopīgi domāt un sadarboties, lai veidotu zaļāku un ilgtspējīgāku nākotni, daloties pieredzē, idejās un kopīgās vērtībās.

Projekt „ZukunftsEnergien“ in Schleswig-Holstein

Vom 9. bis zum 14. November 2025 nahmen fünf Schüler des polnischen Staatsgymnasiums Rēzekne und zwei Lehrerinnen am internationalen Bildungsprojekt „ZukunftsEnergien“ („Energien der Zukunft“) in Schleswig-Holstein, Deutschland, teil. Ziel des Projekts war es, das Verständnis junger Menschen für nachhaltige Entwicklung, Klimaschutz und die Bedeutung erneuerbarer Energien zu fördern sowie die Zusammenarbeit zwischen Schulen in Lettland und Deutschland zu stärken.

Während des Besuchs lernte die Gruppe die Jürgen-Fuhlendorf-Schule in Bad Bramstedt kennen – eine Europaschule unter der Leitung von Direktor Dr. Holger Oertel. Für die organisatorische Durchführung sorgten Martin Kastranek vom Team AW25 und der JFS-Projektkoordinator David Brandes. Die Schüler waren in deutschen Gastfamilien untergebracht, nahmen am Unterricht teil und beteiligten sich an vielfältigen Aktivitäten, die ihnen sowohl praktische Einblicke in Umwelt- und Energiethemen ermöglichten als auch einen authentischen Eindruck vom deutschen Bildungssystem vermittelten. Gleichzeitig konnten sie ihre Deutschkenntnisse verbessern und interkulturelle Erfahrungen sammeln.

Im Laufe der Woche nahmen die Jugendlichen an mehreren lehrreichen Exkursionen teil. In der Region Brokdorf an der Elbe trafen sie Bürgerinitiativen, die sich aktiv für eine sichere und nachhaltige Energiezukunft einsetzen. Im Multimar Wattforum in Tönning lernten die Schüler das Ökosystem der Nordsee und seine biologische Vielfalt kennen und erhielten ein vertieftes Verständnis für den Einfluss des Menschen auf die Umwelt. In Kiel besuchte die Delegation die Böll-Stiftung, nahm an einem kreativen Workshop zur Integration von Nachhaltigkeit in den Unterricht teil und wohnte der UNESCO-Konferenz des Ostseeprojekts bei, die Jugendliche aus mehreren europäischen Ländern zusammenführte.

Zum Abschluss des Programms fand an der JFS der Workshop „Energien der Zukunft“ statt. Dabei fassten die Teilnehmenden ihre während der Woche gesammelten Erfahrungen zusammen und entwickelten Ideen für die weitere Zusammenarbeit zwischen Schulen in Lettland und Deutschland. Die Schüler aus Rēzekne betonten, wie sehr ihnen das Projekt geholfen habe, sich intensiver mit Umwelt- und Energiethemen auseinanderzusetzen, Kommunikations- und Sozialkompetenzen zu stärken und neue Freundschaften zu knüpfen. Eine der Lehrerinnen hob hervor, dass das Projekt besonders deutlich gemacht habe, wie wichtig bewusste Entscheidungen im Alltag sind – sowohl beim Energieverbrauch als auch im Umgang mit der Umwelt.

Das polnische Staatsgymnasium Rēzekne spricht seinen herzlichen Dank an die deutschen Partner aus – die Schulleitung, Lehrkräfte und Schüler der Jürgen-Fuhlendorf-Schule, die Gastfamilien sowie die Projektorganisatoren Martin Kastranek, David Brandes, Gilbert Sieckmann-Joucken und Melina Wolter – für ihre Gastfreundschaft, Unterstützung und das sorgfältig vorbereitete Programm. Dank ihres Engagements wurde die Woche in Deutschland zu einer wertvollen und inspirierenden Erfahrung für alle Teilnehmenden.

Die Teilnahme am Projekt „ZukunftsEnergien“ hat gezeigt, dass junge Menschen aus verschiedenen europäischen Ländern gemeinsam denken und handeln können, um eine grünere und nachhaltigere Zukunft zu gestalten – indem sie Erfahrungen, Ideen und Werte teilen.

You may also like...